Page 34 of 34

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Fri, 17.04.2020 10:59:08
by retrofan
@TS-Labs

Thank you for your reply and clarification, I really appreciate it.
I currently use 2 x 2GB images, one of which is mounted as an IDE Nemo Master hdd device and the other as an SD: Z-Controller device, just as a temporary solution.
Of course you're right, fixing problems with files that exceed 2GB is the only real solution for that problem.
Also, I think the real full screen mode is a very useful feature and I hope it can be fixed.
Additionaly, If its possible to add support for a resampler video filter with really smooth scroll, it would further add to the realism of the emulation.
Thanks again for all your hard work, I'm very impressed with the Evo TS Conf, though I've only been using it for a couple of weeks.
Cheers!

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Fri, 17.04.2020 17:11:09
by TS-Labs
retrofan wrote:Also, I think the real full screen mode is a very useful feature and I hope it can be fixed.

Eventually...
retrofan wrote:Additionaly, If its possible to add support for a resampler video filter with really smooth scroll, it would further add to the realism of the emulation.

What kind of resampler do you mean? The typical display refresh rate now is 60fps, whilst ZX refresh rate is about 50fps. No way to convert one into another smoothly. You will either have tearing effect, or frames drop.
retrofan wrote:Thanks again for all your hard work

I appreciate that much!

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Sat, 18.04.2020 11:40:25
by retrofan
I was thinking of a frame resampler filter in UnrealSpeccy.
Image Image

Works great with standard Pentagon models in Unreal, but for some reason does not work on ATM/Evo models and always automatically switches to a "double" video renderer.
Of course, in the TS Conf version of Unreal, it's not yet supported, so now we only have normal, double, triple and quad renderer options.
I use this resampler filter regularly in the standard Pentagon configuration, scroll is smooth with no tearing and frankly I didn't notice any frame drop.

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Sun, 19.04.2020 07:15:43
by TS-Labs
I will check this filter out in the Deathsoft's Unreal and wil use it if it's worth using.

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Sun, 19.04.2020 14:05:39
by retrofan
Thank you.
May I ask you one more thing.
Yesterday, I watched in this video the presentation of ZX-Evo support for original 48k/128k models with contended memory.
https://www.youtube.com/watch?v=XOayIyZPAvk
I see that in the upper right corner, it is possible to change the mode from "48K VGA" to "128k VGA".
How I can change this in Unreal, because I always have only "PENT VGA" here?
I apologize, becouse this issue is not strictly related to TS Config or it may be possible in both configurations, but I really dont know how to do it.

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Sun, 19.04.2020 17:18:45
by TS-Labs
That's a specifically hardware feature, not supported by the emulator.

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Thu, 31.12.2020 17:45:02
by WBC
UPDATE:
- сохранение скриншота в буфер обмена вместо записи в файл (Shift+Alt+F8)
- мелкие фиксы x64 билда

последний коммит в этом году, с наступающим всех! :beer: :ura:

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Thu, 31.12.2020 23:49:21
by LessNick
WBC wrote:- сохранение скриншота в буфер обмена вместо записи в файл (Shift+Alt+F8)


Аригато гозаймасу!

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Fri, 10.12.2021 07:40:51
by TS-Labs
UPDATE

+ Добавлены визуализаторы для TSU. (Очень пока сырые, но будут дорабатываться.) Вкл-/выключаются/меняются по F4.
* В .ini выбор режима рендера перенесен на Ctrl+F4.
* Эмулятор FT812 вынесен в кастомное окно (ранее окно создавалось самой либой эмуляции).
! Исправлена хроническая и нервирующая потеря фокуса основного окна.

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Fri, 10.12.2021 10:38:21
by LessNick
TS-Labs wrote:! Исправлена хроническая и нервирующая потеря фокуса основного окна.


:vodka: это самая лучшая новость этого утра :)

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Fri, 10.12.2021 17:33:51
by VBI
визуализатор TSU очень прикольный!
видно, что альфа, но идея крайне годная!

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Wed, 15.12.2021 19:28:51
by VBI
Отличная фишка - отображать положение отрисовки тсу во время отладки!

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Sun, 12.06.2022 21:59:02
by N_S
c каких пор положено хуй на ХРю? :applause:

заряжаю гофномет <_<


-- дабафлена --

Build date: Jun 1 2021, 17:56:11 - работает на ХРю :ura:

скачанная 2021.12.15 (оно жо текущая) - НЕ работает на ХРю <_<

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Fri, 17.06.2022 04:06:44
by TS-Labs
На хрю положено даффно, но вопрошатор может собрать из сорцов (спойлер: надо отключить либу фт812).

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Sat, 18.06.2022 06:48:06
by N_S
ну для бросившЫх поддержку ХРю в аду приготовлен отдельный котел
а так где посмотреть демы конкретно под фт812?

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Mon, 27.06.2022 07:09:45
by TS-Labs
в будущем

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Mon, 27.06.2022 22:42:15
by N_S
кстате
раньшо на этот форум вела ссылка
потом чота нахимичили и она стала вести на всякие списки продов под тсконфу итд
и вощем я эту ссылку проебал
а полазив по форуму ее в упор не видно

а впринципе нагуглил http://prods.tslabs.info/ :ura:
то на нее видимо перенаправляло

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Mon, 05.09.2022 18:02:27
by Alex Rider
Хочется немного контрибьютнуть багфиксом в unreal. Вижу 2 возможности:
* сказать активно действующему контрибьютору что поменять
* научиться работать по процессам во всякими пулл реквестами и коде ревью.
Какой способ предпочтительнее?

Фикшу редкостную штуку:
1. В конфиге Border = 2, video=quad (пробовал на конфиге пентагона)
2. Основной монитор имеет разрешение по Y=1080
При старте Y окна эмулятора отрицательный, окно обрезано верхней границей экрана, заголовка не видно. Хотя потом окно ресайзится и видно, что оно в экран влезает по высоте.

Надо бы сделать 2 вещи:
1.
В dx.cpp, start_dx() после winx=, winy= (строка 1459, центровка) написать
winx = winx < 0 ? 0 : winx;
winy = winy < 0 ? 0 : winy;
чтобы заголовок был на экране даже если окно эмулятора не влезает в него.

2. В dx.cpp, CalcWindowSize() строки 1415 и 1416 заменить на
temp.ox = temp.scx = bordersizes[conf.bordersize].xsize;
temp.oy = temp.scy = bordersizes[conf.bordersize].ysize;
чтобы при создании окна использовался не прибитый молотком размер экрана 448x320, а тот, что задан в конфиге.

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Mon, 05.09.2022 18:10:24
by Alex Rider
В принципе, п.2 (Pull Request) вроде как овладел самостоятельно: https://github.com/tslabs/zx-evo/pull/82

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Mon, 05.09.2022 19:10:05
by N_S
в официльной ветке это уже выглядит так

Code: Select all
   // select resolution
   const unsigned size_x[3] = { 256U, conf.mcx_small, conf.mcx_full };
   const unsigned size_y[3] = { 192U, conf.mcy_small, conf.mcy_full };
   temp.ox = temp.scx = size_x[conf.bordersize];
   temp.oy = temp.scy = size_y[conf.bordersize];

Re: Unreal Speccy (TS-Labs edition)

PostPosted: Mon, 05.09.2022 19:15:35
by N_S
2-е себе добавил :ura:
но к сожалениё это не решает той проблемы
когда окно не влазит в экран и оно сплющеаетсо или хз
и отрисовка вообще не происходит пока окно не растянешь до большего размера или хз :badtease: ...